maandag 8 april 2019

Schoolpleintje

Afgelopen weekend was ik bij een basisschool voor een bijeenkomst. Wat me opviel was dat het schoolplein niet helemaal betegeld was maar ook wat natuurpassages had. Die delen bestonden uit ofwel boomstammen op een houtsnippervloer, ofwel zand/gras-bodem met houten klauterelementen. Wat me daarna opviel was de hoeveelheid plastic.Overal lagen snoeppapiertjes en plastic wikkels. Ook de vloer van het natuurelement bleek geen 100% zand/gras. Er zat een kunststof raster in dat afsleet, dus overal lagen stukjes hard plastic. Als kinderen daar elke (school)dag in spelen, raken ze toch gewend aan zwerfafval om hun heen?

Ik heb wat handenvol in de prullenbak gegooid, maar vraag me wel of het daar niet uitwaait of door vogels uitgehaald wordt...   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten